Max Tegmark till Internetdagarna

Årets konferens gästas av bland andra AI-forskaren Max Tegmark samt tekniksociologen och New York Times-kolumnisten Zeynep Tufekci.

Internetdagarna är en av Sveriges största mötesplatser för alla som jobbar med internet och digitalisering. Under två dagar arrangeras 18 olika evenemang på Stockholm Waterfront. Ämnena spänner i år från artificiell intelligens via lösenord och innovationsarbete till skolans digitalisering.

Bland årets keynote-talare märks bland andra AI-forskaren Max Tegmark, tekniksociologen Zeynep Tufekci och grundaren till Superwomen by Tech, Cathryn Posey, som jobbar för att förändra kulturen inom teknikvärlden för att den ska bli lika mångfacetterad som resten av världen. Läs mer om årets internationella keynote-talare här.

Internetdagarna arrangeras av Internetstiftelsen, vars mål är att ge fler möjligheten att inspireras och kompetensutvecklas inom internetrelaterade områden. Att gå på ett evenemang under Internetdagarna kostar därför endast tusen kronor per dag.

Här är samtliga evenemang på Internetdagarna:

Vi ansvarar för den svenska toppdomänen .se och för driften av toppdomänen .nu. Intäkterna från affärsverksamheten finansierar en rad satsningar inom forskning och utbildning i syfte att internetanvändare i Sverige ska kunna vidareutveckla sin användning på ett medvetet sätt och att ge kunskap om internetanvändningen i Sverige och digitaliseringens påverkan på samhället.

Exempel på våra satsningar är start- och mötesplatsen Goto 10, rapporten Svenskarna och Internet, Digitala lektioner, konferensen Internetdagarna och mätverktyget Bredbandskollen. Vår vision är att alla i Sverige vill, vågar och kan använda internet.

För mer information:

Elisabeth Standár, pressansvarig på Internetstiftelsen