Vårt fokus på kvalitet ger attraktiva tjänster, nöjda målgrupper, robusta och säkra processer samt väl fungerande teknik.
Kontakt för vårt hållbarhets- och kvalitetsarbete
Charlotta Flodin, Sustainability and Quality Specialist på Internetstiftelsen
E-post: info@internetstiftelsen.se
För att skapa resultat arbetar vi enligt våren kvalitetspolicy och med stöd av vårt förbättringshjul.

Ständiga förbättringar och innovation
Vi arbetar med verksamhetsutveckling med utgångspunkt i våra målgruppers behov. Genom att inspireras av varandra och vår omvärld får vi nya idéer och input till vårt förbättringsarbete. Vi arbetar aktivt med alla tre dimensionerna av hållbarhet: social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi identifierar kontinuerligt förbättringsaktiviteter som utvecklar vår verksamhet till att bli mer innovativ, effektiv och kostnadsmedveten. Ett sätt för oss att få en oberoende utvärdering av vårt kvalitetsarbete har varit att delta i Utmärkelsen Svensk Kvalitet (USK).
Viktiga nyckeltal
Mål fastställs årligen i affärsplanen och vi mäter resultatet av vårt arbete med ett antal viktiga nyckeltal som vi följt över lång tid. Här ser du utvecklingen av dem.
Informationssäkerhet och kvalitet
Kvalitet är avgörande för vårt informationssäkerhetsarbete. Sambandet mellan informationssäkerhet och kvalitet är starkt och ömsesidigt – de påverkar varandra och är ofta beroende av varandra för att nå verksamhetens mål.
Mottagare av Utmärkelsen Svensk Kvalitet – två gånger!
År 2009 deltog vi i Utmärkelsen Svensk Kvalitet (USK) första gången och vi kom till final på första försöket. Året därpå blev vi mottagare av Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2010. År 2018 ansökte vi om Utmärkelsen Svensk Kvalitet igen – och fick den för andra gången! Här kan du läsa vår verksamhetsbeskrivning USK 2018.
