.FILE 2G 3G 4G 5G

Viktiga nyckeltal

Här presenterar vi ett urval av våra viktiga nyckeltal som har mätts över tid. Vi mäter bland annat hur nöjda våra medarbetare och våra registrarer är. Bland annat mäter vi hur nöjda våra medarbetare och våra registrarer är.

Nöjd-Kund-Index (NKI) för samtliga .se-slutkunder hos samtliga registrarer

  • Vi har tidigare mätt slutkunders nöjdhet med sin registrar/återförsäljare, en så kallad NKI-undersökning. Det gjordes för att säkerhetsställa att vår affärsmodell fungerar som tänkt. Då affärsmodellen har varit på plats sedan 2009 och fungerar väl valde vi att sluta genomföra NKI-undersökningar.

Nöjd-Kund-Index (NKI) för samtliga .se-slutkunder hos samtliga registrarer, 2007-2022

Diagram 1, Vi vill att våra kunder ska vara nöjda. Kundnöjdhet mäts med Nöjd-Kund-Index (NKI). Målet är >80 av 100.

Nöjd-Registrar-Index (NRI)

  • Vi vill att våra registrarer (återförsäljare) ska vara nöjda. Mätning sker med indexet Nöjd-Registrar-Index (NRI). Målet är >80 av 100.

Nöjd-Registrar-Index (NRI), 2008-2024

Diagram 2, Vi vill att våra registrarer (återförsäljare) ska vara nöjda. Mätning sker med indexet Nöjd-Registrar-Index (NRI). Målet är >80 av 100.

Nöjd-Medarbetar-Index (NMI)

  • Vi vill att våra medarbetare ska vara nöjda. Medarbetarnöjdhet mäts med Nöjd-Medarbetar-Index (NMI) och här redovisas resultat i form av ett sammanfattande betyg på hela Internetstiftelsen som företag och arbetsgivare. Målet är 4 av 5.

Nöjd-Medarbetar-Index (NMI), 2007-2024

Diagram 3

Tillgänglighet toppdomäner

  • Vi vill erbjuda full tillgänglighet på våra tjänster (.se och .nu). Målet är 100%.

Tillgänglighet toppdomäner, 2007-2024

Diagram 4

Marknadsandelar Internetstiftelsens toppdomäner i Sverige

  • Ett annat viktigt kvalitetsmål är marknadsandelarna för Internetstiftelsens toppdomäner i Sverige. Målet är att bibehålla marknadsandelar jämfört med 2021: >50 %.

Marknadsandelar Internetstiftelsens toppdomäner i Sverige, 2005-2024

Diagram 5, Källa: Insamling av data genom Zooknic 2005-2018. Insamling av data genom CENTR 2019 och framåt.

Kontakt för vårt hållbarhets- och kvalitetsarbete

Charlotta Flodin, Sustainability and Quality Specialist på Internetstiftelsen

E-post: info@internetstiftelsen.se

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

I vårt nyhetsbrev kan du läsa mer om våra olika satsningar som exempelvis Internetkunskap, Internetmuseum och rapporten Svenskarna och internet. Mer kunskap helt enkelt!

Jag samtycker till att ta emot nyhetsbrev och har tagit del av integritetspolicyn
Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev!

I vårt nyhetsbrev kan du läsa mer om våra olika satsningar som exempelvis Internetkunskap, Internetmuseum och rapporten Svenskarna och internet. Mer kunskap helt enkelt!

Jag samtycker till att ta emot nyhetsbrev och har tagit del av integritetspolicyn
false
-