Här presenterar vi ett urval av våra viktiga nyckeltal som har mätts över tid. Vi mäter bland annat hur nöjda våra medarbetare och våra registrarer är. Bland annat mäter vi hur nöjda våra medarbetare och våra registrarer är.
Nöjd-Kund-Index (NKI) för samtliga .se-slutkunder hos samtliga registrarer
- Vi har tidigare mätt slutkunders nöjdhet med sin registrar/återförsäljare, en så kallad NKI-undersökning. Det gjordes för att säkerhetsställa att vår affärsmodell fungerar som tänkt. Då affärsmodellen har varit på plats sedan 2009 och fungerar väl valde vi att sluta genomföra NKI-undersökningar.
Nöjd-Kund-Index (NKI) för samtliga .se-slutkunder hos samtliga registrarer, 2007-2022
Diagram 1, Vi vill att våra kunder ska vara nöjda. Kundnöjdhet mäts med Nöjd-Kund-Index (NKI). Målet är >80 av 100.
Nöjd-Registrar-Index (NRI)
- Vi vill att våra registrarer (återförsäljare) ska vara nöjda. Mätning sker med indexet Nöjd-Registrar-Index (NRI). Målet är >80 av 100.
Nöjd-Registrar-Index (NRI), 2008-2024
Diagram 2, Vi vill att våra registrarer (återförsäljare) ska vara nöjda. Mätning sker med indexet Nöjd-Registrar-Index (NRI). Målet är >80 av 100.
Nöjd-Medarbetar-Index (NMI)
- Vi vill att våra medarbetare ska vara nöjda. Medarbetarnöjdhet mäts med Nöjd-Medarbetar-Index (NMI) och här redovisas resultat i form av ett sammanfattande betyg på hela Internetstiftelsen som företag och arbetsgivare. Målet är 4 av 5.
Nöjd-Medarbetar-Index (NMI), 2007-2024
Diagram 3
Tillgänglighet toppdomäner
- Vi vill erbjuda full tillgänglighet på våra tjänster (.se och .nu). Målet är 100%.
Tillgänglighet toppdomäner, 2007-2024
Diagram 4
Marknadsandelar Internetstiftelsens toppdomäner i Sverige
- Ett annat viktigt kvalitetsmål är marknadsandelarna för Internetstiftelsens toppdomäner i Sverige. Målet är att bibehålla marknadsandelar jämfört med 2021: >50 %.
Marknadsandelar Internetstiftelsens toppdomäner i Sverige, 2005-2024
Diagram 5, Källa: Insamling av data genom Zooknic 2005-2018. Insamling av data genom CENTR 2019 och framåt.
- Du kan läsa mer om användningen av index i kvalitetsarbetet hos Svenskt Kvalitetsindex (SKI).
Kontakt för vårt hållbarhets- och kvalitetsarbete
Charlotta Flodin, Sustainability and Quality Specialist på Internetstiftelsen
E-post: info@internetstiftelsen.se