• Svenskarna och internet 2015

    ”Svenskarna och internet” är Sveriges viktigaste individunder­sökning om internetanvändning. Rap­porten är baserad på Internetstiftelsens egen primärdatainsamling som under­söker svenskarnas användning av internet och visar hur informa­tions-­ och kommunikationsteknik används och påverkar enskilda in­divider, familjer och samhället. Publicerad 2015-11-10.

  • Svenskarnas användning av sociala medier 2015

    Detta är ett försläpp från Internetstiftelsens årliga rapport ”Svenskarna och internet 2015” och handlar om svenskarnas användning av sociala medier. Facebook är fortfarande det sociala nätverk som dominerar men bildbaserade nätverk som Instagram och Snapchat får allt större spridning, särskilt bland de unga. Publicerad 2015-10-05.

  • Eleverna och internet 2015

    Rapporten ”Eleverna och internet 2015” handlar om barn och ungas internetanvändning i skolan och på fritiden. Rapporten baserar sig på den primärdatainsamling som gjordes under första halvåret 2015. Publicerad 2015-09-05.

  • Unga kvinnor och IT

    Rapporten Unga kvinnor och IT vill ge en bild av hur unga kvinnor i Sverige idag ser på IT-branschen och att arbeta med IT. Publicerad 2015-03-17.

  • Svenskarna och internet 2014

    ”Svenskarna och internet” är Sveriges viktigaste individunder­sökning om internetanvändning. Rap­porten är baserad på Internetstiftelsens egen primärdatainsamling som under­söker svenskarnas användning av internet och visar hur informa­tions-­ och kommunikationsteknik används och påverkar enskilda in­divider, familjer och samhället. Publicerad 2014-11-02.

  • Svenskarnas användning av sociala medier 2014

    Rapporten är ett smakprov av den årliga undersökningen Svenskarna och internet 2014, från Internetstiftelsen. Här redovisas hur svenskarna använder sociala medier. Rapporten visar bland annat att sju av tio (72 %) år 2014 någon gång besöker sociala medier och att nästan hälften (48 %) av svenskarna gör det dagligen. Publicerad 2014-10-22.