Bredbandskollen – Surfhastighet i Sverige 2008-2015
Bredbandskollen lanserades i oktober 2007 och drevs helt självständigt av Internetstiftelsen. Publicerad 2016-02-18.
Bredbandskollen lanserades i oktober 2007 och drevs helt självständigt av Internetstiftelsen. Publicerad 2016-02-18.
”Svenskarna och internet” är Sveriges viktigaste individundersökning om internetanvändning. Rapporten är baserad på Internetstiftelsens egen primärdatainsamling som undersöker svenskarnas användning av internet och visar hur informations- och kommunikationsteknik används och påverkar enskilda individer, familjer och samhället. Publicerad 2015-11-10.
Detta är ett försläpp från Internetstiftelsens årliga rapport ”Svenskarna och internet 2015” och handlar om svenskarnas användning av sociala medier. Facebook är fortfarande det sociala nätverk som dominerar men bildbaserade nätverk som Instagram och Snapchat får allt större spridning, särskilt bland de unga. Publicerad 2015-10-05.
Rapporten ”Eleverna och internet 2015” handlar om barn och ungas internetanvändning i skolan och på fritiden. Rapporten baserar sig på den primärdatainsamling som gjordes under första halvåret 2015. Publicerad 2015-09-05.
Denna rapport visar en sammanställning av de 50 telefonmodeller som var populärast i Bredbandskollens mobilapp under tiden 1 januari-15 maj 2015. Publicerad 2015-06-23.
I denna rapport hittar du en sammanställning av resultaten av de mätningar som gjorts via Bredbandskollens mobilapp under delar av år 2014-2015. Publicerad 2015-04-13.
Rapporten Unga kvinnor och IT vill ge en bild av hur unga kvinnor i Sverige idag ser på IT-branschen och att arbeta med IT. Publicerad 2015-03-17.
För åttonde året i rad har Internetstiftelsen kartlagt hur myndigheter och andra viktiga samhällsfunktioner hanterar sin närvaro på internet. Publicerad 2015-03-02.
”Svenskarna och internet” är Sveriges viktigaste individundersökning om internetanvändning. Rapporten är baserad på Internetstiftelsens egen primärdatainsamling som undersöker svenskarnas användning av internet och visar hur informations- och kommunikationsteknik används och påverkar enskilda individer, familjer och samhället. Publicerad 2014-11-02.
Rapporten är ett smakprov av den årliga undersökningen Svenskarna och internet 2014, från Internetstiftelsen. Här redovisas hur svenskarna använder sociala medier. Rapporten visar bland annat att sju av tio (72 %) år 2014 någon gång besöker sociala medier och att nästan hälften (48 %) av svenskarna gör det dagligen. Publicerad 2014-10-22.
I vårt nyhetsbrev kan du läsa mer om våra olika satsningar som exempelvis Internetkunskap, Internetmuseum och rapporten Svenskarna och internet. Mer kunskap helt enkelt!
I vårt nyhetsbrev kan du läsa mer om våra olika satsningar som exempelvis Internetkunskap, Internetmuseum och rapporten Svenskarna och internet. Mer kunskap helt enkelt!